Monday, January 11, 2010

SENYUMAN SALAM

SENYUM SALAM
Ada orang menyatakan bahawa senyuman adalah sedekah. Sudahkah anda memberi sedekah hari ini. Mudah sahaja dan tidak memerlukan modal kecuali bibir dan gigi. Kalau tak ada gigi gusi pun cukup. Bukan untuk diberikan kepada orang lain tetapi untuk hanya dilihatnya. Bukannya lama tapi sekejap sahaja. Bukan sekali tetapi selalu.

Inilah yang direncanakan dalan Salam fm pagi ini. Saya terlambat dengar. Bila nak habis bicara Salam fm baru saya singgah di 91.10 MHznya. Sebelum itu saya sebok membuat kerja di dapor.

(Kecik sangat fondnya. Jadi saya besarkan sedikit. Kalau nak tukar sendiri pun boleh juga. Hanya tekan "ctrl" bersama "+" untuk besarkan dan "ctrl" dan "-" untuk kecilkan).

Apabila saya nak keluar rumah untuk berjalan merayap "morning walk" saya, saya pasangkan radio handphone saya dan terdengar rencana ini bertajuk "senyum".

No comments: