Friday, January 15, 2010

MENEMPAH BALA

TASKIRAH DUA MASJID

Hari ini hari jumaat. Selalunya di pagi jumaat kami pergi ke Bukit A Cheras untuk menghadiri taskirah di Madrasah Islamiah, sekarang baru naik taraf menjadi masjid, Lepas itu kami belanja kami roti canai ikut giliran, dibuat secara sukarela. Selalunya Haji Hashim dan Haji Shaari yang belanja, hari ini tadi Haji Hashim.

Tengah harinya pula ke Masjid Ubudiah Ampang Tasik, mendengar taskirah sebelum sembahyang Jumaat.

Petangnya pula ada sembahyang gerhana juga di Masjid Ubudiah. Ramai yang hadir.

Nak diceritakan, hari ini tajuk taskirah di Bukit A dan di Ubudiah adalah sama. Untung juga siapa yang hadie kedua2 taskirah tersebut. Dapat mengulangkaji tajuk taskirah di hari yang sama.

Kalau diteliti semua yang dinyatakan dalam taskirah bertajuk "15 perkara yang mengundang turunnya bala Allah" memang dah pun berlaku sekarang.

Jadi ramalan Nabi Muhammad SAW memangnya tepat. Patutkah kita menunggu! Menunggu bala yang akan datang.

Angin merah dah berlaku, Gempa bumi dah berlaku. Perangai bukan manusia pun dah berlaku. Dah berlaku tapi belum pada skalar yang besar lagi. Akan datang? Wallah hu a'lam.

H1N1 merupakan angin merah. Gempa bumi berlaku di merata2. Perangai manusia macam binatang sekarang. Pembunuhan ganjil banyak berlaku.

Menjadi harapan kita yang kita tidak terlibat mengundang bala tersebut. Juga keluarga kita tak terlibat. Juga saudara mara, sahabat dan kenalan kita tak terlibat. Juga kampong kita tak terlibat, Kalau kita boleh membuat mereka semua supaya tak terlibat mengundang bala tersebut maka selamatlah kita semua.

Pendeknya semuanya bergantung kepada kita, semua kita tanpa pengecualian.

No comments: